Making my debut - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nana Agatowski - WaarBenJij.nu Making my debut - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nana Agatowski - WaarBenJij.nu

Making my debut

Blijf op de hoogte en volg Nana

16 April 2018 | Australië, Launceston

Wow, dit is verslag 9 alweer… Jeerum marie, wat gaat de tijd toch snel! Het is zo gek, ik begin zo aan dit leven te wennen dat ik denk dat ik helemaal moet bijkomen als ik dalijk weer in Nederland ben. Het is echt bijzonder om mee te maken hoe snel een mens zich aanpast aan de omgeving waarin hij zich bevindt. En dan heb ik het niet alleen over mij, maar over iedereen in mijn omgeving hier in Australië.

Deze week was het stressen voor mij, ik had twee grote opdrachten die ik moest inleveren. De opdrachten zijn hier zo anders dan in Nederland, maar opzich wel heel goed. Een opdracht ging bijvoorbeeld over een model wat vaak wordt gebruikt aan de inkoopkant van een bedrijf. Hierin moest je het model uit leggen aan de hand van een voorbeeld. Als je dit aan mij zou vragen, zovan leg dit uit met een voorbeeld dan zeg ik: ‘heb je de tijd’. Zoals mijn mams altijd zegt, als je een muntje in mij gooit dan kan ze uren lullen over wat haar bezig houdt en dan vooral de logistiek. Maar nu was het de bedoeling dat ik het ging uitschrijven in een essay, dus nadenkend over hoe je de informatie gaat vormgeven en daarnaast ook genoeg research doet over het onderwerp zelf. Je hebt namelijk genoeg referenties nodig om de informatie die je geeft bijval te geven (dat je het niet uit je duim zuigt). Gelukkig is het uiteindelijk gelukt, maar ik ben benieuwd naar het resultaat…

Deze week heb ik ook mijn debuut gemaakt voor Launceston City FC! Ik kreeg vrijdagmiddag een mailtje dat ik mag voetballen in Tasmanië. Hoe tof!! Het is zo snel gegaan, normaal staat er voor het proces 30 dagen, maar bij mij duurde het 8 dagen. Helemaal geweldig! Hier spelen ze verschillende competities, dus het eerste vrouwenelftal speelde zondag in Hobart en het tweede elftal op zaterdag in Launceston. Ik heb met het tweede gespeeld, ik dacht dat dat het beste was aangezien ik pas een week aan het trainen was… Maar daarnaast ook een goede meting voor mij of ik er nog wat van kan ahahaha.
Het gevoel van dat je weer op het veld staat is niet te beschrijven, pas toen ik erop stond besefte ik pas hoe erg ik het voetballen had gemist. Deze ervaring ga ik niet snel vergeten denk ik, mijn god. Het regende pijpenstelen. Het leek alsof ik aan het voetballen was onder de douche met een zeer sterke wind. Kan je je dat voorstellen? Ik was ZEIK water nat en dat is nog een onderstatement. Maar ik vond elk minuut geweldig. Ik heb zelfs gescoord, misschien is dat toch de lucht hier hahaha… Helaas verspeelde we de winst in de ena laatste minuut, maarja de wedstrijd verdiende geen winnaar, als ik eerlijk ben. Ook was het heel anders dan ik gewend ben in Nederland, ik bedoel het spelletje blijft hetzelfde maar de mentaliteit is totaal anders. Bijvoorbeeld, iemand van de tegenpartij was zijn schoenen vergeten en iemand van mijn club bood ze andere aan of het feit dat na de wedstrijd iedereen zo aardig was tegen iedereen, zovan ja goed gespeeld meiden, zie jullie snel weer. Zoiets heb ik nog nooit in NL gehoord…

Daarnaast heb ik deze week ook mijn donorenkaart gekregen, wat betekent dat ik nu officieel een bloeddonor ben. Super cool!!! Ook heb ik contact gehad met het thuisfront, super leuk om in contact te blijven met wat er thuis gebeurt. Voor mij veranderd er elke week wel iets, maar thuis natuurlijk ook, of in ieder geval de kleine dingetjes. Nu ik zover weg zit maak je dat toch minder snel mee, maar wel fijn om te weten dat ik gemis word en op de hoogte te blijven van alles.

Kennen jullie monopoly? Naja ik heb dus al een keer gezegd dat ik monopoly ging spelen met Nick en Agatha, maar dat spelletje hebben we nooit meer afgemaakt, tot afgelopen vrijdag. Drie keer raden wie er gewonnen heeft? hahahahah sorry, kon het niet laten. Maar hier kan ik winnen :) of het aan mijn tactiek lag weet ik niet, misschien was het gewoon de Australië editie. Ik was tenslotte ‘the meatpie’ en de taart moet gewoon winnen #justsaying.

Deze week wordt weer druk, nog 3 deadlines te halen… Dat wordt weer een uitdaging, ook ga ik plannen wat ik nog wil doen hier in Tassie, maar ook wat ik ga doen nadat ik klaar ben met het semester hier. Genoeg te doen dus!
Ik hoorde dat het weer wat beter wordt in Nl, dus ik hoop dat jullie er lekker van kunnen genieten :) Is jullie wel gegund na zo’n strenge winter. Ik hoop dat alles goed gaat en ik spreek jullie snel weer!


Wits lots of love,
Nana


Pictures;
https://www.flickr.com/gp/138918625@N02/06NqtU

  • 16 April 2018 - 22:08

    Jelle:

    Hoi Mariëlle,
    Klinkt alsof je al lekker bezig bent daar! Ben wel benieuwd wat je van dit kikkerlandje vindt als je terug komt. Toch allemaal wel klein en minder wildlife, op de oostvaarders plassen na dan.
    Stuur eens eens een appje als je tijd hebt en het je uitkomt.
    Groet Jelle

  • 19 April 2018 - 09:41

    Philip Scheffer:

    Lieve Marielle of is het Nana,

    Hier ome Filp ofwel Philip voor velen.


    Je verhalen allemaal gelezen, je kan er wel een boek overschrijven van je bevinden aldaar.
    Het ga je allemaal fantastisch zo te lezen .En het is een mooie land zo te horen.
    Ben erg blij dat het mijn liefste nichtje zo goed gaat zowel met school als met je kennissenkring zoals vriendinnen. En ik weet zeker dat je alle tentamens gaat halen want je kan meer dan goed leren
    Je spreekt natuurlijk ook al vloeiend Engels maar dat moet wel want er spreekt natuurlijk niemand daar Nederlands en zeker geen Rotterdams. Leuk dat je je daar bij een voetbalteam heb aangesloten Zo blijf je nog een beetje in conditie en je verleert het spelletje niet. In Nederland is PSV kampioen geworden Gisteravond won Feyenoord met 1-5 van Willem 2 en Sparta met 2-1 van NAC.. De Rotterdamse clubs doen het dus goed. Ik weet het niet zeker maar ik heb iets gehoord dat ik 26 april waarschijnlijk op het stadhuis word verwacht Zijn Majesteit de Koning heeft het behaagd mij een lintje toe te kennen volgens miij. Ik zie het wel als het zover is Verder is het vandaag 28 graden dus ik ga lekker op het zo kleine balkonnetje een boek en de krant lezen. Als je terug komt dan zal ook ik je opwachten hoor op Schiphol
    want nogmaals : mijn liefste nichtje al zeg je moeder wel eens dat ze soms wat sikkeneurig is.
    Heel veel plezier en tot schrijfs
    Ome Flip
























Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Launceston

Nana

Oiii, Ik ben Nana en dit wordt mijn reisverslag van de komende vijf maanden. Met deze verslagen hoop ik iedereen op de hoogte te houden, maar ook een beetje jaloers te maken op hetgeen wat ik allemaal ga beleven. Hopelijk ga je het leuk vinden en zoniet, it's gonna be your loss. With lots of love, Nana

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 8921

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Juli 2018

Mijn eerste (studie)reis

Landen bezocht: