The beginning of the end - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nana Agatowski - WaarBenJij.nu The beginning of the end - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nana Agatowski - WaarBenJij.nu

The beginning of the end

Blijf op de hoogte en volg Nana

04 Juni 2018 | Australië, Launceston

Hehoiiii, verslag 14 alweer… Wat gaat de tijd toch snel! Het is het begin van het einde, het einde komt nu wel heel dichtbij. Over anderhalve maand zit ik alweer thuis… en over ongeveer 3 weken verlaat ik Tassie alweer. Dat geeft zo’n gek gevoel. De afgelopen tijd is Launceston steeds meer als thuis gaan voelen, misschien ook wel met het aankomende vetrek in het achterhoofd. Als je van een lange reis terug komt dan ben je blij om de bekende straten en winkels te zien, een vertrouwde omgeving ofso. Super gek. Ik ben benieuwd of ik Rotterdam dalijk nog terug ken… ahahaha

Afgelopen weken waren een beetje hectisch, ik heb vorige week namelijk mijn laatste lessen gehad. Laatste lessen.. Het leek de dag van gisteren wel dat ik voor het eerst naar de universiteit ging. Best grappig. Nu is het voorbereiden, voorbereiden en voorbereiden voor de examens. In totaal volg ik hier 4 units (vakken) met elk een examen. Voor 2 vakken heb ik een ‘take home-exam’ en voor de andere 2 heb ik een normaal examen. Een take home-exam is een examen die je thuis kan maken en is oorspronkelijk bedoeld voor studenten die studeren op afstand (distance students) en dus niet letterlijk naar school komen. Ik heb dus 2 toetsen gekregen waarvoor ik 2 weken de tijd heb om deze zo goed mogelijk te maken en terug te sturen, spannend dus! Zeker omdat ik zoiets nog nooit heb meegemaakt. De andere 2 examens worden op school gehouden, maar dat zijn niet de toetsen die ik gewend ben. Het zijn echte examens van 3 uur elk, super pittig dus… #nerdmodus switched on!

Vorige week heb ik een van mijn laatste echte trips hier in Tassie gemaakt.. met het studeren de komende tijd en daarna nog reizen in het mainland, heb ik niet veel tijd meer over. De reis begon op donderdagnacht 4AM richting Queenstown, wat een plaatsje aan de westkust is (4/5 uur rijden). Hier is ook een oud treinreis te maken waarin je met een stoomlocomotief een track aflegt. De trein was 150 jaar oud, kan je je dat voorstellen… Daarnaast reden we in de bushbush, letterlijk een soort regenwoud. Super bijzonder, je was echt letterlijk in the middle of nowhere.

Na de treinreis zijn we naar Strahan gereden, ook een plaatsje aan de westkust. Hier hebben we de zonsondergang gezien, zoooooooooooooooo mooi. Elke keer als ik denk dat het niet mooier kan, bewijst zich het tegendeel. Ongelofelijk, zeker als je aan het ongelofelijke gewend raakt. We hebben na de zonsondergang een ouderwetse movie night gehouden met koffie, popcorn, chips en natuurlijk chocolaaaaa #homnomnomnomm. The greatest showman is aanrader, misschien komt dat wel omdat Sydney en Agatha maar mee bleven zingen hahahah.

Volgende dag de Montezuma falls gezien, ik heb me laten vertellen dat deze waterval de grootste van Tasmanië is. Het was inmens!! Het was daarom ook de 3uur durende hike waard (heen en terug). Helaas heb ik mijn hielen opgehaald tijdens het lopen.. Links 2 weken geleden en rechts tijdens deze hike, dus liep als een pinguïn met pijn. Na de falls zijn we richting Hobart gereden waar we hoopten op een glimp van de aurora, aangezien deze goed voorspeld was. Maar helaas hadden we teveel bewolking waardoor we niets zagen, ondanks we zuidelijk zaten.

Zaterdag ochtend waren we al vroeg richting Launceston vertrokken. Syd en ik hadden een wedstrijd die middag, mijn eerste thuis wedstrijd met het eerste. Super veel zin in, alleen was ik wel echt mega moe. Als je de planning foto bekijkt zie je dat de reis in totaal 10.30 rijden is, maar we hebben soms een beetje een omweg gemaakt. Wat het maakt dat je een beetje uitgeput raakt. Je ziet super veel in zo’n korte periode, dat het bijna niet te verwerken is.
Het voetballen ging daarentegen redelijk goed tot mijn verbazing. We hebben 1-0 verloren, geheel onterecht. We hadden denk ik 80% balbezit en 30 schoten op doel (als het er niet meer waren…). Maar het gaat uiteindelijk om wie er het meeste scoort en dat was helaas de tegenpartij. Zelf werd ik wel tot speelster van de wedstrijd uitgeroepen, wat echt heel tof was. Ik kreeg een tegoed bon die ik in een sportwinkel in kan wisselen, hoe gaaf.
Mijn team in Nederland doet het super goed (ook zonder mij ahhaahha), ze hebben de beker gepakt en het eerste is gepromoveerd. Super tof! Hard work pays off, congratz ladiesss!

Ik heb zo’n beetje alles gezien wat er in Tasmanië te zien is. Ik heb het hele eiland (letterlijk) afgereisd. Nu zijn het de kleine dingen die je nog extra kan doen, zoals nog een keer naar Cradle Mountain of Ben Lommond om nog een bijzondere ervaring mee te maken. Maar dat zijn meer tripjes die je in een dag kan maken wat beter te plannen is met het studeren de komende tijd. Nu wordt het zien wat ik wil zien in het mainland… Laat het plannen maar beginnen, super veel zin in!! Ik wil bijna niet naar huis, ik ben hier nog lang niet uitgekeken. Maar ik mis Nederland wel hoor!!! Ons kleine kikkerlandje =)

Heel veel liefs vanuit het verre (en koude [niet heel koude…]) Launceston. Ik hoop dat alles goed gaat en dat jullie maar lekker mogen genieten van het heerlijke weer :) en het leven natuurlijk......


With lots of love,

XOXO Nana <3

PS!!!! Doen jullie mee aan de Koala challenge? Zie het laatste filmpje :))))) #Idareyou


Pictures:
https://www.flickr.com/gp/138918625@N02/d0q12k

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Launceston

Nana

Oiii, Ik ben Nana en dit wordt mijn reisverslag van de komende vijf maanden. Met deze verslagen hoop ik iedereen op de hoogte te houden, maar ook een beetje jaloers te maken op hetgeen wat ik allemaal ga beleven. Hopelijk ga je het leuk vinden en zoniet, it's gonna be your loss. With lots of love, Nana

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 8924

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Juli 2018

Mijn eerste (studie)reis

Landen bezocht: