If you ain't Dutch, ... - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nana Agatowski - WaarBenJij.nu If you ain't Dutch, ... - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nana Agatowski - WaarBenJij.nu

If you ain't Dutch, ...

Blijf op de hoogte en volg Nana

10 April 2018 | Australië, Launceston

If you ain’t Dutch, you AIN’T Much!

Leuk he, ik hoorde hem vorige week voor het eerst.. Deze week heb ik wat minder gedaan dan alle andere weken en was het vooral even bijkomen van alle hectiek de afgelopen weken. Zoals ik vorige week al zei, heb ik bijna elk weekend, behalve het afgelopen weekend, meer dan 600 km gereisd. Dat doet wat met je lichaam. Vooral wat met het mijne, ik heb zoveel slaap ingehaald deze week. Dat is niet normaal, blijkbaar had ik het even nodig.

Tuurlijk heb ik niet stil gezeten! Zo heb ik deze week voor het eerst weer op het veld gevoetbald en ga ik een transfer maken naar Launceston City FC, Forza Juve! Zo super leuk, had nooit gedacht dat ik het voetballen zo erg zou missen. Ik ben een beetje een oen geweest want ik ben mijn voetbalschoenen vergeten, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik heb inmiddels alweer twee trainingen achter de rug en had gelijk spierpijn ahahaha. Maar het was het dubbel en dwars waard! Het voetballen is anders maar ik vind het wel leuk, uiteraard doen ze hier alles in het Engels dus het is echt even wennen met bijvoorbeeld de bal vragen of het coachen. Automatisch gebeurt alles in het Nederlands. Het is even afwachten wanneer ik mijn debuut mag maken, want ik moet internationaal goedgekeurd worden, maar hopelijk gebeurt dat snel :) Wat ook wel grappig is, zou je het geloven als ik zei dat ik tijdens de training een kangaroo zag? Er rennen gewoon wallaby’s en kangaroo’s op het trainingsveld!!!! Dat zie je niet in Nederland hoor..

Ook heb ik deze week voor het eerst autogereden and I’m LOVIN’ it! De slogan van Maccie is een beetje mijn motto geworden. Alles is een ervaring en ik hou ervan. Het autorijden gaat hartstikke goed, al zeg ik dat zelf natuurlijk hahaha. Het is wel even wennen met het schakelen, daar heb ik de grootste moeite mee gehad. Je zit aan de andere kant van de auto waardoor je met links moet schakelen in plaats van met rechts, dus ik bleef maar de deur slaan. Inmiddels gaat het al stukken beter en weet ik het pedaal al aardig te vinden. Ik kreeg gelijk toegezegd, you got the pedal to the metal. Wat er eigenlijk op neerkomt dat ik het gaspedaal wel weet te vinden. Het is wel een beetje gek rijden hoor, want niet alles is hier verlicht. Dus laatst reed ik vanaf de training naar huis en zag ik letterlijk (ik overdrijf niet) alleen mijn eigen voorlichten. Wat ook een groot verschil is, hier zijn gewoon niet zoveel auto’s op de weg in vergelijking met Nederland. Maar ze rijden wel wat langzamer, of dat mijn interpretatie is weet ik niet.. Ik heb nou eenmaal auto leren rijden in de grote stad, waar je instructeur er altijd op aandringt om zo snel mogelijk te rijden, oftewel door te rijden.

Bij het ‘voor het eerst autorijden’ hoort natuurlijk een macdrive. Dus ik Agatha opgetrommeld om met me mee te gaan naar de mac. Het blijkt dus, dat de maccas hier niet de maccie is van thuis, wat eigenlijk ook wel logisch is natuurlijk.. Maar ze hebben dus (hier komt mijn lijstje), geen nootjes op een sunday. Wie heeft er nou geen nootjes op je sundayijsje ahahahah. Ook dacht ik dat je het ontbijtmenu de gehele dag kon bestellen, dat kan ook behalve bij de mac waar ik naartoe ging.. Ik was zo verheugd op mijn egg bacon roll om 11 uur, maar helaas. Wat wel cool is, je kan gewoon een bakkie halen s’avonds, dat is wel weer leuk.

Deze week zal een beetje pittig worden, ik heb namelijk meerdere opdrachten in te leveren. Ik zou bijna vergeten dat ik hier ben om te studeren… Sorry school, maar I’m lovin’ it. Het naar school gaan is geen straf hoor, absoluut niet. Ik vind het eigenlijk wel chill en leuk, ze geven hier anders les. Zo doe je dus gedurende het semester meerdere opdrachten die al tellen voor je eindcijfer. Wat ik in Nederland in het algemeen niet gewend ben. De docenten zijn super aardig en alle studenten zijn bijna allemaal internationaal wat het heel dynamisch maakt.

Ik hoop dat alles goed gaat met jullie en spreek jullie snel weer!!


With lots of love,
Nana

Pictures: https://www.flickr.com/gp/138918625@N02/hN11Mg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Launceston

Nana

Oiii, Ik ben Nana en dit wordt mijn reisverslag van de komende vijf maanden. Met deze verslagen hoop ik iedereen op de hoogte te houden, maar ook een beetje jaloers te maken op hetgeen wat ik allemaal ga beleven. Hopelijk ga je het leuk vinden en zoniet, it's gonna be your loss. With lots of love, Nana

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 8913

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Juli 2018

Mijn eerste (studie)reis

Landen bezocht: