Lonely together - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nana Agatowski - WaarBenJij.nu Lonely together - Reisverslag uit Launceston, Australië van Nana Agatowski - WaarBenJij.nu

Lonely together

Blijf op de hoogte en volg Nana

23 April 2018 | Australië, Launceston

Lonely together is een nummer van Avicii samen met Rita Ora en is een van de nummers die bij mijn avontuur hoort. De periode voor mijn vertrek was dit nummer een hit en daarom typeerde het ook wat ik op het punt stond te doen. Totdat ik afgelopen week hoorde dat Avicii is overleden, heel gek om het nummer nu in een ander context te horen.

Vorige week heb ik geprobeerd om een Tasmaanse rijbewijs aan te vragen, omdat ik dan echt legaal legaal in Tasmanië kan rijden zonder eventuele gedoe rond mijn Nederlandse rijbewijs en het is natuurlijk gewoon een leuke souvenir. Mijn Nederlandse rijbewijs staat internationaal bekend als eentje waar mensen kunnen rijden (daar bestaan nog twijfels over overigens…) Maar om een rijbewijs hier te halen moet je heel wat andere dingen doen. Het komt er dus op neer dat ik in Nederland geregistreerd sta als ‘kan volledig rijden, met het puntensysteem’. En hier zit ik in de laatste fase van het halen van je rijbewijs, dus je hebt hem wel, maar omdat je nog niet lang genoeg je rijbewijs hebt, zit je vast aan allerlei restricties. Ik heb het dus niet gedaan, maar het verbaasde me wel. Als je vergelijkt wat wij moeten doen om het papiertje te halen en wat zij moeten doen, dan is dat verschil nogal groot.

Ook heb ik weer een wedstrijd gespeeld, super tof. De reis ging naar Ulverstone, wat ongeveer 1,5 uur rijden is. We hebben 2-1 gewonnen en heb 2x gescoord. Ik weet niet wat het is, maar hier blijf ik scoren. Ik ging weer met het tweede mee omdat sommige speelsters de trip niet konden maken. Het maakt mij niet heel veel uit, het spelen opzich is al genoeg. Maar hoop in de komende wedstrijden toch met het eerste mee te gaan en daar (hopelijk) belangrijk te zijn en iets te kunnen toevoegen.

Het weer hier is zo raar, ik weet dat ik het eerder heb gezegd maar het blijf een dingetje. Op zaterdag hadden we op de club afgesproken om te vertrekken, stonden we heerlijk in het zonnetje. We rijden weg en binnen 5 minuten was het mistig en grauwer. Je kan het niet bevatten.. Maar toen ik de wedstrijd ging spelen was het weer heerlijk weer, ik ben zelfs een beetje bijgebruind. Het was ook wel grappig, want ik speelde op een super droog veld, maar pal naast het water. Je zag de bootjes varen vanaf het veld, super grappig.

Afgelopen weekend ben ik naar Wineglass bay geweest. We zijn mount Amos gaan beklimmen (het is echt klimmen) en hadden zo een uitzicht op de bay. Zo verschrikkelijk mooi, niet normaal. De hike was echt heftig, maar het waard. Maar de idioot die ik ben, ik had een spijkerbroek aangetrokken niet denkende aan de hike of iets. Dus de zweetdruppels liepen over mijn hoofd, ik denk dat het zo’n 20 graden was + het klimmen is geen goede combi.
Op de heenweg had Nick gereden, maar op de terugweg ging ik rijden (zo leuk!). De weg ernaar toe is zo tof, af en toe rij je in de middle of nowwhere en is het de weg, jij en de bergen. Op andere momenten is het bochtjes maken in de bergen. Zo leuk, voelde me net Max Verstappen..

Later die avond op zondag hadden we een gamenight gepland staan. We gingen het spel ‘weerwolven’ spelen met vrienden. Voor de mensen die het niet weten, weerwolven is een spel wat je met een grote groep speelt en waarin iedereen een specifieke rol speelt die verandert. Het ging erom dat je de weerwolven ging ontmaskeren en zo het dorp red van de dood. Maar om dit te doen heb je mensenkennis nodig en goed kijken naar wie hoe reageert. Super tof! Maar ook zo’n leuke groep waarmee ik was, het was echt lachen.

Volgende week is het Koningsdag, naja in een aantal dagen al. Ik ga naar Melbourne om een Koningsdag feest te vieren en een beetje sightseeing in Melbourne. Ook is het morgen (woensdag) Anzac day, wat hier een nationale feestdag is om de gevallen soldaten te herdenken (als ik het goed begrepen heb). Dus wordt een drukke week…

Ik hoop dat alles goed gaat bij jullie en spreek jullie snel weer!


With lots of Love,
Nana


Pictures:
https://www.flickr.com/gp/138918625@N02/70734R

  • 25 April 2018 - 16:19

    Bivian:

    Hahaha hier scoor ik wel! Weer heel leuk om over je avonturen te lezen! Ben blij om te lezen dat het goed gaat en je zoveel mee maakt. Geniet er van zo lang het kan! En wil je me een paar foto's van Melbourne appen? Dikke kus vanuit het koude kikkerlandje. X Viv

  • 25 April 2018 - 18:18

    Leon Van Pul:

    Wat een avontuur beleef jij daar. Vergeet je nooit meer. Straks gaan ze nog een contrakt aanbieden, met al dat scoren. Zal de kranten er op na kijken met de kop : Nederlandse ster tekent contract. Haha. Wens je nog heel veel plezier. Morgen even naar het stadhuis om philip een lintje te zien om krijgen. Hij weet het nog niet dus ssssssst. Groetjes van mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Launceston

Nana

Oiii, Ik ben Nana en dit wordt mijn reisverslag van de komende vijf maanden. Met deze verslagen hoop ik iedereen op de hoogte te houden, maar ook een beetje jaloers te maken op hetgeen wat ik allemaal ga beleven. Hopelijk ga je het leuk vinden en zoniet, it's gonna be your loss. With lots of love, Nana

Actief sinds 15 Feb. 2018
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 8931

Voorgaande reizen:

14 Februari 2018 - 21 Juli 2018

Mijn eerste (studie)reis

Landen bezocht: